O nás

Dlouhý příběh krátce.

Kdo je TOMÁŠ DRAGON?

TOMÁŠ DRAGON není osoba, ale značka. Ačkoliv je moje maličkost jednatelem, i zde platí pravidlo, že za každým úspěšným mužem stojí žena. Právě moje manželka totiž často říkávala:

To tričko nejde ani pořádně vyžehlit, jak je křivě ušité. Navíc je po pár praních zničené a beztvaré.

Proto jsem začal realizovat malý průzkum a za poslední dva roky vyzkoušel nepřeberné množství různých značek, které u svých triček slibovaly nejen pohodlí, ale i kvalitu.

Bohužel mě žádné nepřesvědčilo, a tak jsem se rozhodl, že si nechám ušít tričko vlastní. S manželkou jsme vybrali materiál a rozhodli se pro jednoduchý střih a čistý design. Přesně tak, jak to mám rád. Jednobarevné – bílé nebo černé a hlavně bez velkého loga na prsou. To totiž není můj styl. O tento náš nápad jsem se podělil se svými přáteli a když jsem zjistil, že nejsem jediný, kdo řeší podobný problém, neváhal jsem ani chvíli a rozhodl se jít do vlastní značky.

Svou roli sehrálo i to, že se mi tou dobou narodil syn. Rozhodl jsem se spojit nápad na novou módní značku s dávným snem o rodinné firmě. Idea společnosti, kterou vybudujeme s mojí ženou a náš syn ji po nás jednou bude moci převzít, mě provází už dlouho. Doufám tedy, že na značku, kterou jsem po něm pojmenoval, bude jednou hrdý, a to i v případě, že by chtěl jít jinou cestou. Zároveň si přeji, aby pochopil principy, na kterých TOMÁŠ DRAGON stojí. Podpora českých a slovenských firem, které s námi spolupracují, etická výroba, obaly, které neničí naši planetu, udržitelnost a kladení důrazu na kvalitu.

Tomáš Dragon

Materiál je základ!

Bez něj by to nešlo.

Ani dokonalý střih totiž nepomůže, pokud tričko rychle ztratí svůj tvar nebo se zapere. Neméně důležitým aspektem pro nás je, aby materiál nebyl umělý a člověk se v něm nepotil. S poptávkou jsem oslovil několik firem, pročítal recenze a doporučení a jsem moc rád, že jsme se nakonec rozhodli spolupracovat s českou společností Moraviatex. Tato rovněž rodinná firma totiž chápe, jak důležité je vyslyšet přání zákazníka a zároveň vyrábět materiál té nejvyšší kvality.

Zdálo by se, že pokud máte vymyšlený střih a máte i kvalitní materiál, samotná výroba už bude hračka. No, i my jsme si to mysleli. A pletli se. Měli jsme to štěstí, že nám do cesty vstoupila paní Gabriela Zemánková, majitelka slovenské firmy Mara Gabbiano s.r.o., která z velké části šije italskou módu. Stačilo se podívat na práci její a jejích lidí a bylo nám jasné, že lepší firmu pro výrobu našich triček najít nemůžeme.

agsdix-smt3-texture

96 % BIO bavlny

Bavlna je materiálem, který je k výrobě triček používán nejčastěji, ovšem její pěstování je problematické a neobejde se bez používání pesticidů a hnojiv. Ačkoliv se postřiky při zpracování bavlny z velké části odstraní, k následné úpravě vláken se opět užívají chemické látky. Pouze u BIO bavlny si tak můžete být jistí, že pěstování i zpracování vláken je zcela ekologické.

agsdix-fas fa-weight-hanging

185 g/m²

Gramáž označuje hmotnost látky. Hmotnost látky u našich triček je tedy 185 gramů na 1 metr čtvereční a tím se řadí do skupiny s nejvyšší gramáží (např. mikiny mívají kolem 320 g/m²). Znamená to, že jsou pevnější a těžší, lépe drží tvar, neprosvítají a méně se mačkají.

agsdix-smt1-content-cut

Střih

Prvním krokem bylo doladit střih. Důležité pro nás bylo, aby z něj bylo patrné, že je tričko kvalitní i přesto, že je zcela jednoduché a jednobarevné. Trička s potiskem totiž mnohdy skryjí nejrůznější vady a produkt vypadá na oko kvalitnější, než ve skutečnosti je.

agsdix-fas fa-tshirt

Logo

Jediným ozdobným prvkem na tričku je výšivka našeho loga na rukávu. Což bylo pro firmu také výzvou, protože jsme chtěli, aby byl origami drak opravdu malý a nebyl rušivým elementem. I tento náš požadavek dopadl na výbornou.

agsdix-smt2-local-offer

Další prvky

Všechny ostatní prvky na tričku, jako např. kompoziční etiketa, jsou také dílem subdodavatelů této slovenské firmy a vždy se jedná o české nebo slovenské společnosti.

Spolupracujeme

Lokální dodavatelé produktů a služeb, bez kterých by nebylo možné realizovat filozofii značky.